Ce inseamna Linkbuilding ?

Linkbuilding-ul este procedeul prin care se atrag link-uri catre un site in scopul cresterii “popularitatii” acestuia in motoarele de cautare. “Popularitatea unui site” este masurata de Google printr-un indicator numit Page Rank, avand valori de la 0 la 10, si este determinta de numarul si calitatea link-urilor primite de pe alte site-uri.

Practic, link-urile externe sunt vazute ca niste recomandari sau ca niste voturi de incredere, ajutand site-ul catre care fac trimitere sa castige popularitate si, implicit, o mai buna pozitionare in motoarele de cautare.

Daca la inceputurile promovarii pe motoarele de cautare, se punea accent deosebit pe crearea / atragerea unui numar cat mai mare de link-uri, fara o preocupare deosebita pentru calitatea acestora, in ultimii ani, si cu deosebire dupa update-ul de algoritm Penguin, situatia s-a inversat. Mai mult decat atat, in prezent link-urile de slaba calitate pot dauna grav pozitionarii unui site in motoarele de cautare.

Dar care sunt criteriile dupa care Google determina daca un link este de calitate sau nu ? In aceasta privinta sunt multe de foarte spus, dar se poate sintetiza ca cei mai importanti factori de calitate in linkbuilding sunt :

  • relevanta link-urilor in raport cu site-ul catre care trimit, cu alte cuvinte legatura tematica dintre cele doua site-uri
  • atractivitatea / utilitatea / link-urilor respective pentru vizitatori, acestea fiind validate prin numarul de vizitatori care dau click pe acele link-uri