Cum deosebim un specialist SEO de un diletant ?

Domeniul SEO are o particularitate interesanta si anume aceea ca nu are la indemana forme de certificare a competentei. Nu exista scoli de SEO de sine statatoare, concursuri sau premii special dedicate acestui domeniu.

Exista, bineinteles, cursuri de SEO online sau chiar offline, dar acestea se desfasoara pe perioade foarte scurte de timp, si chiar atunci cand sunt intensive, nu au cum sa transfere deplina cunoastere a domeniului.

In fapt, aceste cursuri intensive au rolul de a-i familiariza pe doritori cu notiunile specifice si de a-i ajuta sa inteleaga fenomenul SEO in ansamblul sau, ceea ce este o buna baza de pornire pentru cineva care doreste sa se specializeze in domeniu. Cu toate acestea, cursurile nu ii transforma pe cursanti in specialisti. Lucrul acesta este valabil si in cazul altor domenii de activitate, dar pentru SEO discrepanta intre cursantul cel mai bun si un specialist este mult mai mare.

Acest lucru se datoreaza faptului ca in domeniul optimizarii pentru motoarele de cautare, experienta este de o importanta cruciala. Practic, multe din cunostintele teoretice din SEO se valideaza, invalideaza, rafineaza, nuanteaza, actualizeaza pe masura trecerii timpului, deoarece algoritmii motoarelor de cautare se schimba foarte frecvent. Concurenta online este si ea foarte dinamica, astfel incat un specialist SEO este nevoit sa-si adapteze permanent metodele, atat in functie de dinamica algoritmilor, cat si in functie de specificul pietei in care doreste sa obtina performanta.

Iata de ce daca in 2014 un “specialist” SEO va promite inscrieri in sute de directoare sau cresterea Page Rank-ului, va propune texte cu o densitate “optima” a cuvintelor cheie in site, dar care va “supara urechea”, daca va trimite rapoarte cu link-uri aruncate prin forumuri fara nicio legatura cu site-ul Dvs. etc., atunci aveti dovezi mai mult decat suficiente ca aveti de-a face cu un diletant.

Cum veti recunoaste un specialist SEO ?

Veti observa in primul rand o prudenta in a va promite rezultate marete (a nu se confunda prudenta cu nesiguranta) si o dorinta puternica de a va intelege business-ul, produsul / serviciul, exprimata prin intrebari directe, menite sa completeze rezultatele cercetarilor personale.

Apoi, specialistul va va sugera obiective realizabile, precum si o strategie de aplicat pentru atingerea acelor obiective intr-o perioada determinata de timp. De asemenea, specialistul va va spune DACA trebuie sa alocati resurse suplimentare pentru atingerea obiectivelor (cum ar fi colaborarea cu un copywriter sau cu o persoana care sa se ocupe de promovare pe retelele sociale).

Daca veti colabora pe o perioada mai indelungata de timp, veti observa ca specialistul SEO va schimba periodic metodele si nu va avea nicio ezitare sau stangacie in a va explica ratiunea acestor schimbari. Mai mult decat atat, va fi capabil sa va ofere oricand referinte care sa-i sustina deciziile (link-uri catre documentatia publicata de Google sau catre articole din revistele de specialitate).

Nu in cele din urma, pe parcursul colaborarii cu un specialist SEO, veti observa imbunatatirea progresiva si durabila a vizibilitatii site-ului Dvs., atat de progresiva incat este posibil sa nu constientizati ca ati facut un progres foarte mare decat privind retrospectiv cu mai multe luni in urma. In cazul unei colaborari cu un diletant, nu veti observa rezultate, acestea fiind inlocuite de noi promisiuni, sau daca veti vedea unele rezultate, acestea vor avea o durabilitate foarte redusa, ce nu va va permite probabil sa convertiti rezultatele (sa obtineti ROI).