Link building insights de la speakeri de top SEMDays

Link building insights de la speakeri de top SEMDays

In 24 si 25 septembrie, la Bucuresti a avut loc a patra editie a SEMDays, cel mai important eveniment de SEO si PPC din Europa de Est. Tematica abordata pe parte de SEO a acoperit atat aspecte eminamente tehnice, cat si probleme de content, mobile si conexiunile domeniului SEO cu alte domenii ale marketingului online. In acest articol va propun o prezentare succinta a ideilor expuse in workshop-urile de Linkbuilding.

Yiğit Konur – Fondator SEOzeo

>> Creative Link Earning: Why Imagination in Link Earning is More Important than Link Building Knowledge

yigit-konur

  • Evita tacticile care pot fi usor copiate de concurenti, precum si pe cele care genereaza un numar mare de link-uri intr-un timp scurt
  • Cauta mereu solutii creative, unice, out of the box pentru a atrage link-uri. Exemple: scrierea de testimoniale sau promovarea de software.  Totusi, chiar daca o tactica are succes, cauta mereu noi si noi idei, in dorinta de a evita pattern-urile.
  • Studiaza permanent concurenta, inclusiv cea internationala, pentru a identifica noi oportunitati de link earning
  • Foloseste linkbuilding pentru clientii care au o abordare axata pe actiuni si linkbaiting pentru clientii care au o abordare axata pe rezultate.

Judith Lewis – Fondator deCabbit Consultancy

>> LinkBuilding: Do’s, Don’t, Disasters & Dominance

judith-lewis.png

  • Link-urile cu adevarat bune sunt cele care aduc trafic, indiferent de Page Rank-ul site-urilor de provenienta sau daca sunt link-uri de tip dofollow sau nofollow
  • Verifica site-urile de provenienta a link-urilor din punct de vedere al riscului de spam si DUPA ce obtine link-urile (la fiecare 2 – 3 luni), deoarece un  site initial sigur poate recurge ulterior la spam si poate dauna reputatiei site-ului care primeste link-urile.

Alexandra Tachalova – ex-Head of Communication at SEMRush

>>Make Love, Not Links: How to Build Links Through Relationships

Alexandra-Tachalova.png

  • Construieste relatii umane capabile sa genereze, pe langa link-uri relevante, si alte beneficii cel putin la fel de importante, cum ar fi traficul referent, aprobarea sociala a brandului sau consolidarea autoritatii in domeniul de activitate.
  • Creeaza o lista de influenceri din domeniul vizat. In acest scop, Alex foloseste Buzzsumo, un tool excelent pentru identificarea trendurilor si influencerilor.
  • Realizeaza un research aprofundat pentru fiecare influencer in parte si trimite un email personalizat in care propune un continut valoros pentru evaluare (feedback), publicare etc. Monitorizeaza mail-urile trimise cu instrumente specializate cum ar fi MailTrack.io, Yesware sau Bananatag.
  • Initiaza comunicari pe retele sociale si bloguri cu influencerii si se straduieste sa aduca un plus de valoare in fiecare etapa a comunicarii
  • Nu in ultimul rand, stabileste un scop clar pentru fiecare comunicare in parte si masoara consecvent rezultatele

Kaspar Szymanski – fost angajat Google si co-fondator SearchBrothers.com

Nu intamplator, fostul angajat Google care s-a ocupat inclusiv de evaluari de site-uri si penalizari manuale in cadrul Search Quality Team, nu a sustinut o sesiune dedicata exclusiv linkbuilding-ului (ratiuni de confidentialitate, dar si de schimbare a focusului profesional). Kaspar a facut insa referiri la aceasta problematica atat in sectiunea de Q&A, cat si in conferinta sustinuta pe teme de user experience.

>> Ask an ex-Googler Anything – Q&A session

>> User Experience Marketing – the ultimate search ranking factor!

Kaspar-Szymanski

  • Ghidurile de calitate Google, inclusiv cel referitor la calitatea backlink-urilor, sunt actualizate frecvent, iar o mare parte din aceste actualizari trec neobservate sau  sunt observate cu intarziere de catre majoritatea specialistilor. Sfatul lui Kaspar:  Ghidurile de calitate Google trebuie verificate cel putin o data la 2-3 luni pentru a identifica elementele de noutate care pot avea un impact semnificativ asupra tehnicilor de promovare SEO folosite
  • Lui Google nu ii pasa de site-uri, ii pasa de utilizatori! Daca este apreciat de public, atunci  site-ul va fi si in gratiile celui mai mare motor de cautare din lume (in ciuda unor deficiente tehnice, de exemplu!) Pentru a obtine acest lucru, trebuie sa fim preocupati de user experience si construirea unui brand, inainte sa fim preocupati de backlinks sau keywords.
  • Mentiunile site-ului, chiar neinsotite de link, pe alte site-uri relevante si utilizarea numelui site-ului in cautari sunt semnale care-i comunica lui Google ca site-ul reprezinta un brand. Eforturile de promovare online si offline care stimuleaza acesti factori vor avea indirect un impact bun din punct de vedere SEO.

Concluzii

Linkbuilding-ul cel mai bun este de fapt linkbaiting, iar imaginatia, gandirea out of the box si conexiunile umane relevante sunt instrumente mai puternice pentru realizarea lui decat parametrii tehnici.

Pot exista situatii in care se impune sa faci mai mult linkbuilding decat linkbaiting, insa si atunci este bine sa acorzi mai multa importanta atributelor “umane” ale link-urilor (potentialul de trafic, brand amplification, engagement), decat atributelor tehnice (Page Rank, atribut  nofollow/dofollow etc.)

Cunostintele tehnice in linkbuilding raman importante, dar au mai degraba un rol defensiv, in opinia mea – prevenirea asocierii cu site-uri nepotrivite (raport Citation Flow – Trust Flow, Spam Score etc.) – decat un rol central, constructiv.