Link building-ul dupa Penguin 2.0

Link building-ul mai este de actualitate ?

Update-ul Penguin 2.0 a dus la scaderi drastice de trafic organic din Google pentru multe site-uri ce si-au construit vizibilitatea cu ajutorul link-urilor externe de slaba calitate. Cazurile de penalizare ca urmare a Penguin 2.0 au creat o teama exagerata fata de tot ce inseamna link-uri externe. Unii nu se sfiesc chiar sa proclame ca “link building-ul a murit”.

Si totusi Google atrage atentia de multa vreme ca popularitatea unui site nu trebuie mimata prin link-uri postate artificial in surse si contexte irelevante. Penguin 2.0 nu face altceva decat sa penalizeze incalcarea unor principii de calitate a link-urilor externe, de mult timp cunoscute. Cata vreme tehnicile respective nu au fost penalizate insa, principiile au fost ignorate sistematic.

In prezent, multi testeaza noi tehnici de manipulare a algoritmului, mai rafinate, care insa vor conduce la acelasi rezultat usor previzibil: eficienta zero sau eficienta de foarte scurta durata, in cel mai “fericit” scenariu. Si in acest din urma caz, raportul investitie / beneficii pe termen mai lung este unul pagubos !

Care este calea catre rezultate SEO durabile ?

Dar cum anume facem un SEO durabil, care sa-si merite investitia ? Rapunsul e simplu: calitativ. Cine valideaza aceasta calitate ? Raspunsul meu ferm este UTILIZATORII, Google nefacand altceva decat sa se perfectioneze continuu in a masura interactiunea si satisfactia utilizatorilor in relatia lor cu site-urile. Cum ajungem la potentialii utilizatori pentru a crea satisfactie ? Printr-un continut valoros pentru publicul vizat (si prin consecventa cu care oferim acest continut, as adauga)

Continutul de calitate si satisfactia utilizatorilor sunt doua principii pe care Google nu le-a schimbat de-a lungul timpului, desi lumea SEO a fost zguduita de zeci de schimbari de algoritm pana in prezent. Iata deci paradigma in care ar trebui sa ne miscam daca ne dorim rezultate durabile !

De ce sunt atat de greu de aplicat principiile de calitate Google ?

Pe cat de simpla este aceasta paradigma, pe atat de dificil pare de aplicat de catre majoritatea celor ce fac SEO ! Aplicarea acestor principii necesita o integrare a metodelor intr-o gandire mai ampla de marketing, care sa puna pe primul loc utilizatorul (piata), nu tehnicile utilizate.

Iata de ce revin, nu link building-ul a murit, au murit doar tehnicile de link building indoielnice care nu fusesera penalizate inainte de Penguin 2.0. Asa cum oficialii Google confirma, link-urile externe sunt in continuare un factor de pozitionare important. Diferenta este ca aceste link-uri trebuie “atrase” prin strategii inteligente, nu plasate arbitrar in surse si contexte irelevante.

Interesul, interactiunea, satisfactia nu mai pot fi mimate dupa Penguin 2.0. Ne reamintim cu aceasta ocazie ca SEO este in esenta o optimizare a site-urilor PENTRU UTILIZATORI, reflectata prin pozitionare DE CATRE motoarele de cautare, si nu o optimizare pentru motoarele de cautare, asa cum se traduce mot-a-mot acronimul SEO.

[wowslider id=”2″]