Tehnici SEO & promovare online pentru a-ti creste traficul si vanzarile din Google

Tehnici SEO & promovare online pentru a-ti creste traficul si vanzarile din Google

SEO este un domeniu complex unde reusita este rezultatul unui mix de cunostinte, experienta, perseverenta, creativitate si experiment. Din fericire,  exista o serie de tehnici SEO si de marketing online simple care, odata aplicate site-ului tau, il vor face sa fie gasit mai usor de potentialii clienti.

Tehnica SEO nr. 1: Google Local poate fi un aliat redutabil in promovarea site-ului

Daca business-ul tau deserveste clienti la sediul lor, intr-o anumita arie geografica (de exemplu: compania efectueaza mutari de mobila in Bucuresti sau livreaza pizza la domiciliu in Cluj-Napoca), promoveaza-ti site-ul prin Google+ Local. Aceasta metoda va permite afisarea site-ului in Google Maps si poate contribui la o afisare privilegiata in Google Search pentru cautarile care vizeaza afaceri locale.

Ce ai de facut: creezi un cont Google My Business pentru afacerea ta, dupa care creezi o pagina Google+ Local. Atentie, NU selecta optiunea de creare a unui profil Google+ si nici optiunea de creare a unei pagini de brand, pentru ca acestea nu-ti vor permite sa te promovezi ca afacere locala.

Ce obtii prin aceasta tehnica SEO:

Site-ul tau poate fi inserat printre primele rezultate afisate de Google ca raspuns la cautari cum ar fi „mutari mobila bucuresti” sau chiar „mutari mobila”, daca utilizatorii care efectueaza cautarea sunt localizati in Bucuresti.

Acest tip de rezultate este evidentiat de Google printr-o caseta ce include si localizarea business-ului pe harta.

Obtii un avantaj extraordinar la cautarile efectuate de pe mobil. O statistica realizata de Search Engine Watch arata ca 50% din cautarile efectuate de pe mobil sunt facute in speranta identificarii unor rezultate locale. Mai mult decat atat, 61% din acest tip de cautari se finalizeaza cu o achizitie!

Insertii rezultate locale in rezultatele Google

Insertii rezultate locale in rezultatele Google

Tehnica SEO nr 2: Cuvintele cheie „Long-tail” sunt mai eficiente

Daca ai un site fara prea multa vechime (sub 1 an de zile), fara link-uri relevante sau care activeaza intr-un domeniu foarte concurential, incearca sa privilegiezi in continutul site-ului expresii cat mai specifice, alcatuite din cel putin 3 cuvinte (asa-numitele „long tail keywords”).

Ce inseamna sa privilegiezi cuvintele cheie long tail? Inseamna sa le preferi expresiilor generice ori de cate ori este posibil, mai cu seama in campurile cu impact SEO (meta title, titluri si subtitluri, texte ancora etc.) Aceasta tehnica aduce rezultate surprinzatoare si pentru site-uri cu vechime si vizibilitate, dar pentru un site aflat la inceput este cu siguranta si mai indicata.

Avantajele acestei tehnici SEO:

Concurenta pentru cuvintele cheie long tail este, in general, mai mica si ai sanse semnificativ mai mari sa obtii rezultate intr-un timp mai scurt.

In general, termenii specifici au rata mai buna de conversie. De exemplu: odata pozitionat cu continutul potrivit, cuvantul cheie „rochii lungi din dantela” poate genera mai multe vanzari decat cuvintele cheie „rochii lungi” sau „rochii” care, desi inregistreaza mai multe cautari, exprima preferinte si/sau intentii mai vagi si deci o probabilitate mai mica de luare a deciziei de achizitie.

Exprimand mai bine intentia utilizatorilor (de informare, cumparare etc.), cuvintele cheie long tail vor aduce pe site-ul tau publicul potrivit (trafic relevant). Google Hummingbird, algoritmul dupa care functioneaza la ora actuala Google, favorizeaza din plin acest lucru.

Pentru a gasi cuvinte cheie long tail, poti folosi:

Instrumentul Google Keyword Planner, optiunea „Find new keywords”

Functia Google Instant care afiseaza sugestii de cuvinte cheie cautate de alti utilizatori pe masura ce introduci o cautare

Alte instrumente instrumente specializate de tipul Ubersuggest.io

Exemplu de utilizare a functiei Google Instant pentru a identifica expresii long-tail

Sugestii cuvinte cheie afisate de Google

Sugestii de cuvinte cheie afisate de Google

Tehnica nr. 3: SEO se potenteaza in „mix-ul de marketing”

Nu te axa doar pe SEO pentru a ajunge la potentialii clienti. Ia in calcul si alte canale de promovare care sunt potrivite pentru site-ul tau, cum ar fi:

Retelele sociale unde sunt activi potentialii tai clienti (Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Twitter, dupa caz)

Email marketing – in continuare unul dintre cele mai eficiente canale de promovare online, alaturi de SEO

Promovarea platita, daca ai posibilitatea (Google Adwords este foarte bun pentru a promova rapid promotii si oferte speciale, Google Display este foarte potrivit pentru brand awareness etc.)

Optand pentru doua sau mai multe canale de promovare potrivite afacerii tale, vei avea numai de castigat, inclusiv din punct de vedere SEO: 

Site-ul devine cunoscut, ceea ce poate duce la generarea de cautari brand-related (cuvinte cheie care contin numele de brand, de exemplu: „ulei de plaja elmiplant”) pentru care pozitionarea pe primele pozitii este, de regula, foarte usor de obtinut;

Link-urile catre site din retele sociale, de exemplu, vor influenta pozitiv SEO, mai ales daca postarile se bucura de populariate (exprimata in likes, shares, comentarii..)

Utilizatorii care au descoperit site-ul tau printr-un alt canal decat SEO, il vor gasi ulterior mai sus in topul rezultatelor afisate de Google ca raspuns la cautarile relevante. Acest lucru se intampla datorita fenomenului de personalizare a rezultatelor cautarii.

Tehnica nr. 4: „Feeling-ul” si eficienta in SEO nu fac casa buna

Foloseste instrumente (tool-uri) pentru a lua decizii SEO si pentru a masura rezultatele actiunilor de promovare. Destul de multe sunt gratuite si usor de folosit. Iata un top 3  al celor mai importante instrumente SEO si modurile in care te pot ajuta:

Google Search Console te ajuta sa detectezi problemele de indexare ale site-ului si iti ofera acces la multe informatii si instrumente extrem de utile pentru a imbunatati vizibilitatea acestuia in Google (Search Analytics, PageSpeed Insights etc.)

Google Analytics te ajuta sa efectuezi analize cantitative si calitative ale traficului, sa stabilesti si sa monitorizezi obiective de performanta pentru site („Goals”), sa masori eficienta investitiei in fiecare canal de promovare (ROI).

 Instrumentul realizat de echipa Moz.com care integreaza mai multe functionalitati foarte utile, cum ar fi: generarea de rapoarte de pozitionare a cuvintelor cheie atat pentru desktop, cat si pentru mobile, rapoarte continand erori de crawl ori de optimizare onpage, instrumentul Open Site Explorer ce permite analiza backlink-urilor etc.

Exista multe instrumente SEO (tool-uri) care ofera functionalitati similare, insa Moz.com are un avantaj prin faptul ca ofera acces la resurse de calitate pentru rezolvarea diferitelor probleme identificate chiar din interfata programului. Lucrul acesta este pretios, mai ales pentru cei care incearca sa imbunatateasca performantele site-ului lor in motoarele de cautare, fara a fi specialisti SEO.

Tehnica nr. 5: Continutul informativ / educativ poate fi „asul din maneca”

Creeaza continut informativ si / sau educativ pentru publicul tau (blogging, tutoriale, webinarii etc.), chiar daca scopul tau principal este reprezentat de vanzari.

De exemplu, daca site-ul tau vinde articole sportive, crearea unui blog in care sa comunici constant despre beneficiile miscarii, oportunitatile existente pentru a face miscare in mod organizat etc., se poate dovedi foarte benefica. Important este sa comunici constant si relevant. Ce obtii folosind aceasta tehnica:

Awareness in randul potentialilor clienti: cine este interesat sa faca miscare este si un potential cumparator de articole sportive, nu-i asa?

Pozitionare mai buna la cautarile relevante pe care le vor efectua ulterior cititorii blogului, datorita personalizarii rezultatelor Google, despre care am mai amintit in acest articol, precum si trafic suplimentar ce poate fi convertit. Un studiu realizat de HubSpot arata ca acele companii care au inclus blogging-ul in strategia de promovare au de 13 ori mai multe sanse de a inregistra return of investment (ROI) pozitiv.

Cei de la Sportaddict.ro ofera un bun exemplu de utilizare a continutului educativ cu blogul blog.sportaddict.ro

Prima pagina Blog Sportaddict.ro

Sursa: Blogul Sportaddict

Tehnica SEO nr. 6: Optimizeaza-ti site-ul pentru dispozitivele mobile

Crezi ca nu merita efortul sa creezi o versiune de site mobile-friendly pentru ca n-ai trafic semnificativ de pe dispozitivele mobile? Ei bine, e o probabilitate destul de mare ca lucrurile sa stea exact invers: site-ul tau sa nu aiba trafic mobil semnificativ pentru ca nu este optimizat pentru cautarile efectuate de pe dispozitive mobile!

Argumentul cel mai important este urmatorul: update-ul de algoritm Google din aprilie 2015 favorizeaza site-urile optimizate pentru mobil la cautarile efectuate de pe telefoane mobile.

Alte argumente pentru a-ti optimiza-ti site-ul pentru afisarea pe dispozitive mobile ar fi:

Ritmul fantastic de crestere al cautarilor efectuate de pe aceste dispozitive.

Graficul evolutiei cautarilor efectuate de pe smartphone in Romania, pe diferite domenii

Da click pe imagine pentru a vedea imaginea marita!

Evolutia cautarilor de pe mobil pe domenii

Sursa: studiul The Future is Mobile: trends in Romania realizat de Google Romania

Remarca faptul ca toate domeniile inregistreaza cresteri pronuntate, iar pentru 4 dintre acestea  – Retail, Frumusete si ingrijire personala, Sanatate si Alimentatie – procentajul cautarilor efectuate de pe smartphone a depasit 30% (!!) din totalul cautarilor.

Ce vei obtine:

Pozitionare mai buna in cautarile efectuate de pe mobil, mai mult trafic si mai multe vanzari, fie direct din mobile, fie din versiunea de desktop unde utilizatorii sunt obisnuiti sa „inchida” vanzarile.

Un studiu efectuat de Google Romania arata ca nu mai putin de 24% dintre posesorii de smartphone de la noi din tara au utilizat acest dispozitiv intr-o etapa a procesului de achizitie, chiar daca achizitia a fost in unele cazuri finalizata pe desktop.

Brand awareness, pe care il poti converti ulterior atat din mobile, cat si din versiunea de desktop a site-ului

Un potential avantaj la pozitionarea versiunii pentru desktop a site-ului intr-un viitor nu foarte indepartat. Intr-un studiu realizat de Moz.com cuprinzand previziuniile a 150 de specialisti cu privire la factorii SEO de ranking care vor creste in importanta in urmatorul an, 88% dintre respondenti au fost de parere ca „mobile friendliness” va avea un impact sporit.

mobile friendliness - the future of search3

Sursa: Moz.com – Search Engine Ranking Factors 2015. Expert Survey and Correlation Data

Daca te-ai convins de utilitatea optimizarii pentru mobil a site-ului tau, nu-ti ramane decat sa treci la actiune. Aici gasesti resurse utile puse la dispozite de Google.

Tehnica SEO nr. 7: Un site mai rapid reprezinta un avantaj competitiv

Daca ti se pare ca site-ul tau se incarca rapid, nu inseamna neaparat ca asa si este, raportat la asteptarile utilizatorilor. In plus, nu trebuie neglijat nici contextul competitiv (cat de repede se incarca site-urile competitorilor tai). Sfatul meu este sa monitorizezi si sa optimizezi viteza de incarcare a site-ului pentru a oferi cea mai buna experienta de navigare utilizatorilor – poti face acest lucru folosind PageSpeed Insigts, accesibil si din Google Search Console.

Care sunt beneficiile acestei tehnici SEO:

Pozitionari mai bune in cautari, dat fiind faptul ca viteza de incarcare a site-urilor este unul din factorii de ranking utilizati de Google.

O experienta placuta de navigare in site care se poate materializa in mai multe pagini vizitate, fidelizarea vizitatorilor si, in final, mai multe conversii.

Dar ce inseamna o viteza buna de incarcare a site-ului? Un studiu realizat de Akamai si Gomez.com arata ca:

  • 47% dintre consumatori se asteapta ca o pagina web sa se incarce in cel mult 2 secunde
  • 40% dintre utilizatori parasesc un site care se incarca in mai mult de 3 secunde

Acelasi studiu evidentiaza:

  • 1 secunda de intarziere in incarcarea paginii determina o scadere de 7% a conversiilor
  • 79% dintre cumparatorii care au fost nemultumiti de viteza de incarcare a unui site afirma ca nu vor mai face cumparaturi de pe acelasi site

 

Tehnica SEO nr. 8. Optimizeaza-ti prezenta in reteaua Google+

Promoveaza-ti afacerea in reteaua de socializare Google+, chiar daca ai impresia (reala) ca aceasta nu se bucura de foarte mare popularitate. De ce ai face acest lucru? Algoritmul Google acorda o importanta sporita semnalelor provenite din propria retea de socializare, comparativ cu semnalele provenite din celelalte retele. E de inteles, nu?

Studiul privind ponderea factorilor de ranking, coordonat de Moz.com, confirma acest lucru.

Da click pe imagine, pentru imaginea marita!

Pondere semnale sociale in algoritmul Google

 Sursa: Moz.com – Search Engine Ranking Factors 2015. Expert Survey and Correlation Data

Beneficiile acestei tehnici SEO:

Iti cresti audienta si vizibilitatea in randul potentialilor clienti din reteaua Google+

Influentezi pozitiv algoritmul de cautare Google, in masura in care continutul tau este interesant si creaza interactiune (engagement), exprimata in +1, shares, comentarii

Site-ul tau va fi pozitionat mai bine in rezultatele cautarilor efectuate de utilizatorii care urmaresc pagina business-ului tau pe Google+  si care efectueaza cautarile conectati la un cont Google.

Tehnica nr. 9: „Less is more” cand soliciti informatii de la utilizatori

Simplifica la maximum procesul de achizitie online sau formularele de cerere oferta, contact etc., dupa caz. Prin simplificare la maximum vreau sa spun ca acestea NU trebuie sa contina campuri sau pasi care nu sunt absolut necesari.

Chiar daca este firesc sa doresti sa afli cat mai multe despre potentialii clienti, nu uita ca utilizatorii de Internet sunt grabiti si nu sunt dispusi sa acorde prea mult timp pentru a intra in relatie cu un business.

In plus, daca relatia companiei cu potentialul client se dezvolta, poti obtine ulterior noi informatii. De exemplu: poti concepe o oferta speciala pe care acesta sa o poata accesa in urma completarii unui nou formular ce va contine campuri noi.

Ce vei obtine prin aceasta tehnica:

Optimizarea ratei de conversie, fie ca vorbim despre vanzari sau lead-uri, dar si o interactiune placuta a utilizatorului cu brandul tau.

Concluzie

Din cele 9 tehnici SEO si de marketing online prezentate, nu toate sunt potrivite pentru promovarea oricarui tip de afacere online sau in orice etapa a dezvoltarii acesteia. Te sfatuiesc sa alegi din tehnicile prezentate ceea ce se potriveste business-ului tau, dupa care sa faci un plan de actiune pe care sa-l aplici cu consecventa, masurand permanent rezultatele.

Daca ti-a placut acest articol, impartaseste si altora continutul, cu un simplu Share!